Rozpoczynanie swojej działalności, związane jest zawsze z pewnym ryzykiem. Bez odpowiedniego przygotowania to ryzyko może wzrastać, zwłaszcza jeśli chodzi o tak specyficzną i trudny rynek, jakim jest branża medyczna i farmaceutyczna. Dlatego, aby jak najbardziej obniżyć ryzyko nowej działalności, powinnyśmy dokonać odpowiedniej analizy, dzięki której zminimalizujemy niepożądane skutki, które mogą dotknąć naszą firmę.
Analiza rynku farmaceutycznego – dla kogo?
Obecnie na polskim rynku istnieje wiele agencji, które tworzą szczegółowe i specjalistyczne badania, które pomogą każdemu przedsiębiorcy wejść świadomie i odpowiedzialnie do danej branży. Tak samo jest w branży farmaceutycznej. Niezależnie czy stajemy się dystrybutorem lub producentem leków, suplementów, kosmetyków, sprzętu medycznego, czy agencją, która zajmuje się promocją branży medycznej i farmaceutycznej oraz konsultantom medycznym. Nieważne, w której z powyżej wymienionych sektorów branży medycznej rozpoczynamy swoją działalność, to dzięki pomocy agencjom analitycznym otrzymamy szereg niezbędnych informacji i danych, które ułatwią nam funkcjonowanie na rynku farmaceutycznym.
Jak wygląda analiza rynku farmaceutycznego?
Rynek medyczny i farmaceutyczny badany jest przez agencje analityczne, które wykorzystują różne metody. Dzięki nim otrzymujemy szereg informacji, które pochodzą z instytucji publicznych takich jak GUS, Ministerstwo Zdrowia, czy Narodowy Fundusz Zdrowia itd. Instytucje te posiadają informacje, które dotyczą m.in. wyposażenia placówek, statystyk pacjentów oraz ich profilu demokratyczno-społecznego. Dodatkowo agencja analityczna dostarczy nam informacji o wszelkich zasadach prawnych, ewentualnych dotacjach, refundacjach czy innych świadczeń oraz zasad reklamowania np. leków. Wszystko monitorowane jest na bieżąco, wiec nawiązując współpracę z odpowiednią agencją, będziemy dostawać informacje o wszelkich zmianach, które pojawiły się w prawie oraz na rynku i dotyczą branży medycznej i farmaceutycznej.
Rynek zamówień prywatnych i przetargi publiczne
Współpraca z agencją analityczną sprawi, że otrzymamy informację na temat struktury, potencjału i wielkości rynku farmakologicznego. Wykorzystywane są do tego ogólnodostępne bazy, które z pewnością pomogą nam uszeregować wszelkie przetargi oraz odpowiednio się do nich przygotować. Rzetelna analiza rynku powinna zawierać takie informacje jak lista instytucji, które zlecają zamówienia. Warto zwrócić uwagę na to, aby lista była kompletna w nazwy instytucji, rodzaj placówki, lokalizację oraz dane kontaktowe. W raporcie powinny znaleźć się również takie informacje jak data zakończenia i roztrzygnięcia przetargów, ceny jednostkowe, ilość zamówionych produktów oraz ich nazwy handlowe, a także produktów, które dostępne są w pakiecie.
Korzyści wynikające z analizy rynku farmaceutycznego
Analiza rynku farmaceutycznego umożliwia pozyskanie wielu informacji, które ułatwią nam funkcjonowanie w branży. Dodatkowo otrzymamy wiedzę na temat perspektyw rozwoju rynku medycznego w kolejnych latach. Określimy konkretnie jaki jest popyt na leki, sprzęt medyczny oraz suplementy diety jeszcze przed tym zanim zostaną wprowadzone na rynek. Rozpoznamy profile kluczowych dla nas graczy na rynku. A co najważniejsze będziemy na bieżąco z przeciętnymi cenami rynkowymi, które ułatwią nam walkę z konkurencją w wybranym przez nas segmencie. Co więcej agencja analityczna rynku medycznego uzyska dla nas raport dotyczący sprzedaży detalicznej, hurtowej, jak i internetowej.